Hoppa till innehåll

Villkor

När du lämnar in en cykel till reparation hos oss så godkänner du också våra allmänna villkor. Villkoren kan förändras, läs därför gärna igenom dem noga innan du besöker oss.

Allmänna villkor

  1. Cyklarna som lämnas in till reparation skall i möjligaste mån vara rengjorda.Vi förbehåller oss rätten att vägra reparera om cykeln är så smutsig att det inte går att arbeta med den.
  2. Barnsitsar, korgar, belysning m.m. som, utan att använda verktyg, går att plocka av, bör innan inlämning avlägsnas. Vi har begränsat utrymme och tar inget ansvar för kvarlämnat lösöre.
  3. Muntlig prisuppskattning är ej att betrakta som offert. En prisuppskattning kan diffa +/- 50%. Om kunden vill veta den exakta kostnaden för allt nödvändigt arbete och material innan reparationen påbörjas bör kunden använda tjänsten ”Prisförslag”.
  4. För det fall kunden beslutar sig för att avbryta pågåendereparation ska ersättning utgå för den tid som vi redan lagt ned samt för det monterat materialet som inte kan demonteras och/eller återanvändas.
  5. När en cykel är klar att hämtas skickar vi ett SMS till det nummer man lämnar.
    • Reparerade cyklar förvaras i 5 vardagar plus en dag för att skicka SMS:et. Därefter skickas en faktura ut med 5 dagars betalningstid till den e-post kunden lämnar.
    • Specifika villkor kan tillkomma på fakturan. En reparerad cykel hålls som säkerhet till dess att fakturan är reglerad.
    • En faktura kan regleras antingen genom insättning på vårt bankgiro eller genom direktbetalning via Swish.
  6. Vi ansvarar för obetalda reparerade cyklar inom 3 månader från den dag då sms skickades om att cykeln är klar att hämtas. Efter denna period läggs cyklarna ut till försäljning.
  7. För betalda reparerade cyklar har vi ansvar i 15 dagar.
  8. Personer under 18 år behöver målsmans medgivande för att lämna in eller hämta up en cykel.

Upphämtning

Normalt tar reparationer 1-2 arbetsdagar och du får ett sms då din cykel är klar.

Vi har begränsat med plats och ber dig därför att hämta ut din cykel inom 5 (fem) arbetsdagar. Dagarna räknas från och inte med den dag då du fått ett sms eller ring av oss.

För cyklar som inte hämtas ut i tid tar vi en förvaringsavgift i 100 kr per dygn.

Den första fakturan skickas ut 15 dagar efter den sista dag när en cykel skulle vara upphämtat. Fakturan scikas till den e-post som kunden lämnar vid inlämning av en cykel. Därefter faktureras förvaringsavgiften månadsvis tills man hämtar sin cykel men max för 3 månader.

Vi ansvarar inte för inlämnat gods under mer än 3 månader.

Garanti villkor

På begagnade cyklar och reservdelar lämnas 3 månaders garanti avseende cykelns funktion. Ej cykelns kosmetiska yttre skick. I vissa fall på begagnade cyklar lämnas 12 månaders garanti. Fråga personalen om vad som gäller.

Garantin omfattar ej slitage. Garantin omfattar ej skador som uppstått på grund av handhavandefel eller bristande underhåll. Företaget förbehåller sig rätten att självständigt bestämma vad som exakt omfattas av garantin i varje enskilt fall.

Till exempel om en kund försummade ett litet fel och fortsatte att använda cykeln, och detta fel orsakade att cykeln gick ur av funktionen. Även om den ursprungliga orsaken omfattas av garantin, omfattas sådant fall av garantin ej.

Därför rekommenderar vi att våra kunder kontaktar oss för felsökning så snart som möjligt.

Personuppgifter

Cykel 445 behandlar personuppgifter i enlighet med GDPR. I samband med din beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina personuppgifter för att fullgöra våra förpliktelser i samband med beställningen. Vi lämnar inte ut dina personuppgifter till någon tredje part förutom om detta är nödvändigt för att kunna genomföra avtalet med dig eller om detta skulle krävas enligt lag.

Du kan när som helst kontakta oss för att ta del av uppgifterna, ändra eller radera dem.

Cykel 445 drivs och ägs av Aleksei Nekrasov
org.nr 760203-5839
Besökadress:
Gamla Huddingevägen 445, 12542 Älvsjö
Hälsingehöjden 7, 113 31 Stockholm
Tel 0727 815 179